26 Ocak 2016 Salı

Visneli vareniki (Ukrayna usulu visneli manti)

Bir onceki postumda mantilardan ve ulkelere gore farklarindan bahsetmistim.
Simdi Ukraynanin mantisi olan varenikilerin tarifini verecegim.
Ben visnelisinin tarifini vermek istedim farkli oldugu icin,siz aynisinin patatesli veya lor peyniri yapabilirsiniz.



Malzemeler
Hamur icin
600 gr un
1 adet yumurta
250-300 gr su
1 c.k tuz
2 y.k aycicek yagi

Ic dolgusu icin
150-200 gr seker
450 gr cekirdeksiz visne
Servis etmek icin kaymakli yogurt ve bal




Hamuru yogurun. 1 gece onceden (daha esnek bir hamur icin) veya vaktiniz yoksa 2 saat kadar buzdolabinda dinlendirebilirsiniz.
Hamurdan 2-3 cm lik bezeler kopararak teker teker çapı 8-10 cm olacak seklinde cok inceltmeden (cok ince olursa piserken yirtilir, visne ve suyu akar gider) tane tane varenikleri yuvarlak acin.
Ortasina 2-3visne koyarak dilediginiz kadar seker serpin (ben tatli sevdigim icin varenik basina 1 cay kasigi ekliyorum)
Resimdeki sekli verin. 
Kaynar az tuzlu suda hazir olana kadar pisirin. Varenikler suyun yuzeyine ciktiktan sonra asagi yukari 4-5 dk kadar.
Kaymakli yogurt ve yaninda bal ile servis edin.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder