10 Şubat 2016 Çarşamba

Elmali tart

Dun yaptigim cikolatali tart o kadar cok c begenildiki,bugun ayni hamuru kullanarak elmalisini yapmak istedim.Elma,tarcin,badem ve uzum uyumunu cok basarili buluyorum o yuzden bu malzemeleri kullanmayi tercih ettim.Badem yerine ceviz de kullabilirsiniz. 
Elma olarak kirmizi tatli elmalari kullandim o yuzden yarim limon suyunu ilave ettim.Eksi elma kullanacak olursaniz limon yerine ekstra 1 y.k seker ilave edin derim.




Tart tabani 
250gr un
150gr tereyagi
75gr pudra sekeri
1 adet yumurta
Cimdik tuz

Elmali harc icin
3 adet elma (kabugu soyulmus kup kup dogranmis)
1 cay bardagi uzum
1 cay bardagi badem
3 y.k seker
Yarim limon suyu
1 y.k tarcin
1 y.k nisasta 

Soguk tereyagini bicak ile dograyin veya benim yaptigim gibi rendeleyin. Un ilave ederek hamuru yogurun. Pudra sekerini tuzu ve yumurtayi ilave edin.Streche sarip 1 saat buzdolabinda veya 30 dk buzlukta dinlendirin.
Hamuru merdane ile acin ve yaglanmis tart kalibiniza yerlestirin.Hamuru unlayarak acin. Dikkat edin,yirtilabilir.
Harcinizi yapin.
Elma,limon suyunu ve sekeri bir tencereye alin kapagini kapatin ve 8-10 dk kadar kisik ateste pisirin. Nisasta ve tarcin ilave edin.Son olarak ufaltilmis bademleri ve uzumu ekleyin.
Tart hamurunuzun uzerine harcinizi dokun. Kalan hamurunuzu acin ve seritler kesin.
Seritleri resimdeki gibi yerlestirin.
180 derece sicak firinda 30-35 dk pisirin.
Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder