3 Mart 2016 Perşembe

Korili mercimek koftesi

Bu tarifi yaz vakti,severek takip ettigim Idil Tatarinin kanalinda gormustum ve yaptigimda cok begenilmisti. Mercimek koftesini ve köriyi seviyorasniz eger bir de boyle deneyin derim. Hem aroma hem tad acisindan cok zengin oluyor. Ben gramajlarini kendime gore degistirdim (biraz azalttim),bu tarifimle ceviz boyunda 20 tane kadar cikiyor. Daha fazla adet yapacak olursaniz malzemeleri iki ile carpin,oyle yapin.




Malzemeler
150 gr kirmizi mercimek
130 gr koftelik bulgur
2 bardak su
Yarim cay bardagi zeytinyagi
1 adet kuru sogan
2 dal taze yesil sogan
Maydanoz yapraklari
Taze nane yapraklari
1 y.k domates salcasi
1 y.k biber salcasi (zevkinize gore azaltip arttirabilirsiniz)
Tuz, Karabiber
Sevdiginiz oranda kori ve kimyon (ben 1er t.k kullandim)
30-40 gr tereyagi

Yapilisi
Kırmızı mercimekleri yıkayın.Mercimeklerin üzerine su ekleyin.
Yumusayincaya kadar haslayın.Mercimekler suyunu hemen cekmeden bulguru ekleyin ve birlikte 1-2 dakika pisirin. Tencerenin kapagını kapatın, atesten alın.Kuru soganları yagda kavurun. En son salcaları ekleyin, kavurun ve mercimek ve bulgurlara ekleyin. Tereyagini ilave edin icinde eriyecektir ve cok guzel koku,tad ve parlaklik verecektir.Kalan bütün malzemeyi de ekleyin.
Yogurun, dilediğiniz gibi şekil verip (benim tercihim yuvarlak) servis edin. Uzerine bolca maydanoz serpin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder